Pozycjonowanie WordPress – na czym polega?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

WordPress to aktualnie jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią (Content Management System). Jak się okazuje – z jego pomocą można prowadzić nie tylko bloga. Chętnie wybierany CMS równie świetnie sprawdza się do stworzenia sprawnego sklepu internetowego czy strony. Aby jednak witryny mogły zostać zauważone przez internautów, konieczne jest pozycjonowanie. Na czym polega? Podpowiadamy!

Pozycjonowanie i WordPress – czym są?

Pozycjonowanie to aktualnie konieczność w świecie online. Bez względu na to, czy prowadzisz stronę, bloga, czy sklep internetowy – Twoim celem jest z pewnością trafienie do szerokiego grona odbiorców i klientów. Z pomocą pozycjonowania jest to możliwe. To zbiór działań, które poprzez dopasowanie witryny do wymagań wyszukiwarki i zadbanie o UX pozwalają na osiągnięcie wyższej pozycji w wynikach Google. Zaliczamy do nich optymalizację SEO, UX, a także działania on-site (na stronie) i off-stie (poza stroną).

A czym w takim razie jest WordPress? Jak wspomnieliśmy już na początku, to system zarządzania treścią, który śmiało można nazwać liderem wśród CMS-ów. Szacuje się, że to właśnie w nim powstało nawet 40% prowadzonych aktualnie witryn. Największą zaletą WordPressa jest jego uniwersalność, dzięki której może być z powodzeniem wybierany zarówno przez blogerów, jak i właścicieli sklepów internetowych. Nie bez znaczenia jest także brak kosztów związanych z zakupem oprogramowania, co pozwala ograniczyć początkowe wydatki do minimum.

Czy pozycjonowanie WordPress ma sens?

Nie wiesz, czy pozycjonowanie WordPress ma w ogóle sens? Oczywiście, że tak! Tylko dzięki niemu masz szansę wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć swoją widoczność w sieci, osiągając wyższe pozycje w rankingu Google na konkretne frazy kluczowe. Jeżeli jesteś właścicielem sklepu internetowego – trafienie do TOP 5 wyników wpłynie także na zwiększenie zysków. Choć pozycjonowanie WordPress jest procesem długotrwałym i nie zapewnia natychmiastowych rezultatów, to w dalszej perspektywie jest opłacalne i tańsze, niż np. regularne korzystanie z płatnego programu reklamowego Google Ads.

Na czym polega pozycjonowanie WordPress?

Pozycjonowanie WordPress obejmuje szereg czynności, których zakres jest dobierany indywidualnie w zależności od aktualnego stanu witryny i jej wyników w wyszukiwarce. Aby zwiększyć pozycję w rankingu Google, konieczne są między innymi takie działa jak:

  • optymalizacja w obrębie witryny (usunięcie zbędnych elementów, np. niepotrzebnych wtyczek);
  • przygotowanie meta tytułów i meta opisów oraz nagłówków;
  • linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne;
  • stworzenie przyjaznych adresów URL;
  • zgoda na indeksowanie (WordPress umożliwia zablokowanie indeksowania witryny, jednak bez niego nie osiągniesz wysokiej pozycji w wyszukiwarce);
  • poprawia szybkości ładowania strony;
  • stworzenie wersji mobilnej witryny;
  • content marketing.

Fot. Alizée Baudez/unsplash.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *