Produkujesz ozdoby do domu? Pozycjonowanie stron internetowych małych firm jest dla Ciebie!

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Współczesny świat opiera się obecnie na e-handlu i fakt ten nie powinien dziwić. Klienci zwracają uwagę na możliwość zakupu wybranych przez siebie produktów w bardzo niskich cenach czy też na opcję sfinalizowania transakcji z własnego fotela, podczas gdy przedsiębiorcy zauważają inne zalety. Należy do nich przede wszystkim brak ograniczeń – produkowane przez siebie ozdoby do domu możesz wysłać na drugi koniec kraju. Ponadto dużą rolę w e-commerce odgrywają także bardzo niskie koszty bieżące. Przedsiębiorcy nie muszą już zatrudniać pracowników do obsługi bezpośredniej, jak i wynajmować kosztownych przestrzeni biurowych czy sklepowych. Warto jednak wiedzieć, że nie wszystko jest tak proste – podstawową wadą e-commerce jest ogromna konkurencja. Jak z nią walczyć? Wykorzystując pozycjonowanie stron małych firm.

W sieci liczy się przede wszystkim widoczność

Branżę e-handlu trapią zupełnie inne problemy niż w przypadku firm stacjonarnych. Podstawowym kłopotem jest niedostateczna widoczność witryny w sieci, co w efekcie skutkuje całkowitym brakiem zakupów mimo atrakcyjnego cenowo towaru. To częsty problem, z którym borykają się tysiące przedsiębiorców z całego kraju. Sklep stacjonarny klient może odwiedzić „z ulicy”, podczas gdy do wejścia na daną stronę trzeba znać jej adres lub kliknąć w link, który do niej prowadzi. Co to oznacza? Że w celu uzyskania odpowiednio dużej widoczności należy się nieco postarać, szczególnie w przypadku, gdy chcemy z naszej działalności czerpać odpowiednio wysokie zyski.

Większość osób prowadzących własną firmę w sieci stawia na standardowe rozwiązania, takie jak reklamę displayową lub działania marketingowe w mediach społecznościowych, ci bardziej zorientowani w temacie e-commerce decydują się także na artykuły sponsorowane. To działania o dobrej efektywności, jednak znacznie pod kątem ustępują pozycjonowaniu. Prowadzisz sklep internetowy GOshop? Koniecznie zleć jego pozycjonowanie tak szybko, jak to możliwe.

Jak wygląda pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie to wieloetapowy proces, który polega na poprawie widoczności wybranej witryny w wyszukiwarce Google, która dla większości Polaków stanowi podstawową bazę stron internetowych. Codziennie internauci wpisują w pole wyszukiwania interesujące frazy i poszukują za pomocą Google nowych sklepów, portali czy blogów, tym samym warto się na niej znaleźć jak najwyżej. Standardowo świeża strona WWW ląduje na samym końcu listingu i nie generuje w ten sposób jakiegokolwiek ruchu. Warto to zmienić i podnieść pozycję witryny w listingu SERP (Search Engine Results Page).

Pierwszym etapem niezbędnym w pozycjonowaniu jest przeprowadzenie audytu SEO. Zadanie to jest jednym z najważniejszych, lecz także bardzo często pomijanych. Polega na dokładnej analizie całej witryny pod kątem jej obecnego stanu. W ten sposób można poznać zakres usług oraz ich cenę, a także zaplanować strategię działania z uwzględnieniem wszelkich najważniejszych parametrów i danych.

Drugi etap, on-site, polega na zmodyfikowaniu i zoptymalizowaniu kodu źródłowego witryny pod kątem wyszukiwarki Google. Etap ten jest zdecydowanie najdłuższy – w skrajnych przypadkach może trwać nawet kilka-kilkanaście miesięcy żmudnej pracy pozycjonerów oraz programistów. Należy w tym kroku zadbać o odpowiednią liczbę słów kluczowych dopasowanych do profilu działalności, zmienić UX oraz UI, a także przeprowadzić wiele innych zadań, łącznie nawet kilkaset.

W ostatnim etapie – off-site, należy z kolei skupić się przede wszystkim na link-buildingu, czyli zbudowaniu jak największej bazy linków zwrotnych, które prowadzą do podstrony poddanej pozycjonowaniu.

Rezultaty pozycjonowania – musisz je znać

Zastanawiasz się jak zacząć z GOshop? Warto przeczytać poradniki znajdujące się w sieci, które wyjaśnią podstawy obsługi silnika oraz jego funkcjonalność. Jest prosty w obsłudze i bardzo szybki, dlatego na rynku cieszy się szczególnie dużą popularnością. Ponadto jest także efektywny – można w nim wykonać wszystkie prace niezbędne w pozycjonowaniu i osiągnąć w ten sposób:

  • znacznie większą liczbę wejść na witrynę;
  • większe zarobki wynikające z większej liczby potencjalnie zainteresowanych klientów,
  • podwyższyć zaufanie – internauci znacznie chętniej zostawiają swoje pieniądze w sklepach widocznych w wyszukiwarce Google;
  • rozwinąć swoją markę.

Niewiele osób ma świadomość tego, że wprowadzenie pozycjonowania na witrynę może znacznie podwyższyć zarobki i zwiększyć sprzedaż, a także spowodować błyskawiczny rozwój i ekspansję na nowe rynki. Warto uzupełnić pozycjonowanie także innymi dodatkowymi rozwiązaniami, które będą podnosić efektywność poszczególnych działań. Znakomicie sprawdza się np. strategia artykułów sponsorowanych, w których można umieścić link do-follow, który kieruje do strony poddanej pozycjonowaniu. Dzięki temu budujemy bazę linków, a jednocześnie także pozyskujemy wielu klientów – część z nich pewnością zostanie na Twojej witrynie i dokona na niej zakupu.

Zdjęcie główne: pexels.com/George Morina