Jak zadbać o dobre trawienie?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
koktajl zielony

Artykuł sponsorowany

Prawidłowo działający układ trawienny bezpośrednio wpływa na Twoje dobre samopoczucie. Dlatego też warto wyjątkowo się o niego zatroszczyć, abyś każdego dnia czuł się świetnie. 

Przede wszystkim jedzenie

To, co znajduje się w Twoim jadłospisie, wpływa bezpośrednio na działanie Twojego układu trawiennego. Dlatego też, aby uniknąć wzdęć, zaparć i dyskomfortu, warto zadbać o zbilansowaną dietę. A co przede wszystkim powinno się w niej znaleźć? Kwaszony jogurt i kiszone ogórki, czyli tak zwane probiotyki, które mają zbawienny wpływ na mikroflorę jelit. Dobrze włączyć do diety także dużą ilość zielonych warzyw liściastych, na przykład sałatę lub jarmuż. Zielenina zawiera bowiem cukier o nazwie sulfochinowoza, który napędza do działania dobre bakterie żyjące w jelitach. Aby jeszcze bardziej ułatwić trawienie i przyspieszyć metabolizm, możesz postawić na dietę wysokobiałkową. Jedzenie produktów białkowych sprawia też, że czujemy się dłużej najedzeni i mamy mniejsze skłonności do przejadania się. 

Oprócz tego co jemy, ważne jest także, jak jemy. Przy spożywaniu posiłków nie powinieneś się spieszyć. Jedząc dokładniej i wolniej, więcej krwi dociera do żołądka i jelit, a Twój układ trawienny pracuje skuteczniej.

Suplementacja i naturalne wsparcie

Jeśli chcesz jeszcze bardziej zadbać o swój układ trawienny, to możesz zdecydować się na odpowiednie suplementy. Najlepiej sprawdzą się te naturalne, ziołowe – na przykład te dostępne na stronie https://terranovapolska.pl/. Możesz też włączyć do swojej diety zioła, które wspomagają trawienie oraz uratują w przypadku wzdęć i dyskomfortu spowodowanego przejedzeniem. Dodatki takie jak imbir, pieprz cayenne, chrzan czy koper przyspieszają trawienie poprzez pobudzenie wydzielania śliny, soków żołądkowych oraz działają rozluźniająco. Warto je więc włączyć do codziennego jadłospisu, na przykład dodając je do koktajli lub zup. Zaś zioła takie jak rumianek, goryczka lub mniszek lekarski oprócz stymulacji pracy soków żołądkowych, wspierają także rozkład cholesterolu i tłuszczów. Co zaś zrobić jeśli jednak przejadłeś się i dokuczają Ci nieprzyjemne objawy, takie jak zgaga, ból brzucha, wzdęcia, zaparcia, kolka, odbijanie, uczucie ciężkości i pełności w jelitach? Najlepszym, a zarazem najprostszym rozwiązaniem będzie wypicie naparu ziołowego. Idealnie sprawdzi się na przykład ten z mięty pieprzowej, dziurawca, kopru włoskiego, melisy, rumianku, senesu lub ostropestu plamistego. Wszystkie te zioła mają działanie regeneracyjne i regulujące pracę układu trawiennego. Nie zapominaj jednak, że oprócz picia ziołowych herbatek, niezwykle ważne jest picie odpowiedniej ilości wody. Dzięki niej dużo łatwiejszy jest transport pokarmu po przewodzie pokarmowym. Uczestniczy ona również w dostarczaniu substancji odżywczych do wszystkich komórek organizmu. Warto też pamiętać, żeby po szklankę wody sięgnąć godzinę przed lub po posiłku, aby nie rozpuściła ona soków żołądkowych niezbędnych w początkowej fazie trawienia. 

Wpływ aktywności fizycznej na trawienie

Oprócz zbilansowanej diety i prawidłowo dobranej suplementacji ważną rolę odgrywa także regularna aktywność fizyczna. Samo chodzenie może niezwykle pobudzić trawienie i korzystnie wpłynąć na Twoje samopoczucie po jedzeniu. Taki energiczny spacer raz dziennie sprawi, że będziesz czuć się lżej, a przy okazji doświadczysz rozbudzenia umysłu. Ruch jest ważny także dla utrzymania prawidłowego poziomu glukozy we krwi oraz obniżenia poziomu trójglicerydów i cholesterolu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *