Zdrowe przekąski dla seniora. Co jeść między posiłkami?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Maksim Shutov/unsplash.com

Chcesz czuć się dobrze? Zadbaj o swoją zbilansowaną dietę. Sprawdź, co najlepiej jest jeść między posiłkami, aby było smacznie, sycąco i przede wszystkim zdrowo.

Zdrowe przekąski dla seniora – ważny element diety

Dbać o swoją zdrową dietę należy przez całe życie, ale nie ulega także wątpliwości, że starsze osoby powinny postawić na zbilansowaną dietę w sposób szczególny. Rozsądne odżywianie to klucz do dobrego samopoczucia i dobrych wyników badań.

Zastanawiając się nad naszą dietą, myślmy o niej całościowo – czyli nie tylko o głównych posiłkach, lecz także o przekąskach, po które sięgamy w ciągu dnia. Potrafią one niestety sporo skomplikować w kwestiach zdrowotnych. Można jednak temu zapobiec, przygotowując je w sposób przemyślany. Stawiaj na posiłki z nieprzetworzonych, zdrowych składników. Podpowiadamy, co warto jeść na co dzień.

Orzechy

Choć dostarczają sporo kalorii, cechują się także dużą zawartością białka oraz potrzebnych nam nienasyconych kwasów tłuszczowych. Regularne spożywanie orzechów to przepis na realne wsparcie układu nerwowego oraz mózgu.

Niski indeks glikemiczny to kolejna zaleta orzechów. Nie obciążają więc naszej trzustki, nie powodują wyrzutu insuliny do krwi. A my możemy jeść je między posiłkami… bez wyrzutów sumienia!

Warzywa

Warzywa to najzdrowszy element diety, więc sięganie po nie to bardzo dobry pomysł właściwie przez cały dzień. Jak je spożywać w formie przekąski?

Można na przykład pokroić je w słupki czy ćwiartki. Pamiętaj o tym, że warzywa możesz jeść właściwie bez ograniczeń – są one bogate w mnóstwo witamin i minerałów. Jeżeli same warzywa to dla ciebie za mało, mamy propozycję. Jedz je razem z hummusem – ta przekąska świetnie sprawdza się w duecie właśnie z warzywami. Pysznie, zdrowo i sycąco!

Owoce

Skoro warzywa, to i owoce. One również stanowią świetny pomysł na zdrową przekąskę, tym razem jednak na słodko. Najrozsądniej jest wybierać owoce sezonowe – są one wtedy najsmaczniejsze. 

Osoby zmagające się z cukrzycą powinny po owoce sięgać ostrożnie, wybierając te z niskim indeksem glikemicznym.

Zdj. główne: Maksim Shutov/unsplash.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *