Strategie marketingu internetowego – jak sama nazwa wskazuje – obejmują działania reklamowe prowadzone w sieci. Zdradzamy, dlaczego ten model marketingowy jest tak skuteczny w dzisiejszych czasach?
Internetowy marketing można uznać za jedną z gałęzi tradycyjnego marketingu. Obejmuje on wszystkie działania wspierające sprzedawanie produktów bądź usług, a także budowanie marki w internecie. Z roku na rok e-marketing staje się coraz bardziej popularny ze względu na rozwój technologii, informatyzację społeczeństwa i zwiększoną obecność potencjalnych klientów w sieci.
Marketing internetowy wyróżnia się takimi cechami jak:
Dla kampanii reklamowych prowadzonych w internetowej przestrzeni charakterystyczne jest również to, że można realizować je niemal z dowolnego miejsca na świecie i o każdej porze dnia i nocy. Ich koszty można dopasować do własnych potrzeb i możliwości. Poza tym efekty pojawiają się znacznie szybciej niż w przypadku działań prowadzonych w ramach tradycyjnego marketingu.
Ogromną zaletą e-marketingu jest także to, że oferuje nam wiele narzędzi, które umożliwią promowanie naszych produktów i usług na różne sposoby. Wykorzystując systemy reklamowe, możemy tworzyć reklamy tekstowe, w formie wideo, graficzne oraz mobilne. Standardowe działania warto uskuteczniać poprzez e-mail marketing, obecność w mediach społecznościowych, gromadzących już wiele milionów użytkowników oraz content marketing, czyli tworzenie unikalnych treści, w których nie zabraknie fraz kluczowych i linków sponsorowanych. Właściciele sklepów internetowych powinni także wykorzystywać moc reklam produktowych, które zrealizują przy pomocy Google Merchant. Co to jest Google Merchant? To właśnie system reklamowy ułatwiający promowanie sklepów online. Jego działanie opiera się na przesyłaniu informacji o sklepie internetowym i jego produktach, co pomaga w zwiększeniu rozpoznawalności marki.
Zdjęcie główne: Myriam Jessier/unsplash.com